Your Skin Club FAQ

Frakt och Leverans

Kan jag beställa till länder utanför Sverige?

Ja. Vi levererar i hela Europa och internationellt.

Hur lång leveranstid har ni?

Vi levererar alltid inom 2-3 arbetsdagar beroende på var i landet du bor. För leverans utanför Sverige med UPS är leveranstiden ca 7 arbetsdagar.

Jag har inte fått mitt paket ännu. Vad gör jag?

Kontakta oss via formuläret eller mail (hello@underyourskin.se) så kikar vi på det! Ibland går tyvärr paket sönder eller försvinner på vägen och då skickar vi såklart alltid nytt. Dubbelkolla gärna även i din orderbekräftelse att du fyllt i rätt mobilnummer.

Kan jag spåra min order?

Efter din order är skickad får du spårningsnummer som du kan använda att spåra paketet. Om du inte har fått det så kan du kontakta oss via formuläret eller mail hello@underyourskin.se så hjälper vi dig vidare.

Vilka leveransmetoder kan man välja?

Vi skickar våra leveranser med Budbee, PostNord och UPS. I kassan väljer du hur du vill få din beställning levererad och vilka alternativ som finns tillgängliga beroende på var du bor. Med Budbee erbjuder vi hemleverans.

Har ni fri frakt?

Ja, vi erbjuder fri frakt på alla ordrar över800kr eller68 EUReuro.

Jag har inte fått ett sms för leveransen, vad gör jag nu?

Har det gått över 7 dagar efter du beställt, använd gärna ditt spårningsnummer för att kolla paketets status på spårningssida av din leverantör: Postnord, Budbee, UPS.

Vad gör jag om jag missat hämta ut mitt paket hos ombudet?

Kontakta oss via formuläret eller mail (hello@underyourskin.se)

Vad tråkigt att du inte hann hämta ut dina varor!

Ditt paket är nu på väg tillbaka till oss. När det åter är i lager sker en automatisk återbetalning till ditt valda betalmedel inom 2–3 bankdagar från det att paketet kommit fram till oss. Under tiden kan du följa paketets resa via spårningslänken.Om du fortfarande är intresserad av produkterna är du varmt välkommen att lägga en ny beställning på vår hemsida. Vi hoppas att du snart får njuta av dem!🌿

Retur & Reklamation

Mitt paket skadades under leveransen. Vad gör jag ?

Anmäl först skadan till leverantören. Vänligen ta bilder på paketets yttre emballage, adresslappen och skadade produkter och skicka dem sedan till oss påhello@underyourskin.seså hjälper vi dig få nya produkter så snart som möjligt.

Hur gör jag en retur?

Du som konsument har rätt att ångra ditt köp inom 30 dagar enligt distans- och hemförsäljningslagen. Maila oss på hello@underyourskin.se så hjälper vi dig!

Hur sker återbetalning vid retur?

För returer och klagomål erbjuder vi en 100 % nöjdhetsgaranti. För mer information om vår returpolicy, vänligen kontakta oss påhello@underyourskin.us.

Kostar det något att göra en retur?

Ja, returfrakten kostar 80 kr. Kontakta oss på hello@underyourskin.se så hjälper vi dig vidare.

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta oss via formuläret eller mail (hello@underyourskin.se) för att göra en reklamation. Vid godkänd reklamation mailar vi en retursedel till dig och återbetalar summan för din beställning inom 14 dagar. För att reklamationen ska bli godkänd måste din produkt vara väl emballerade, samt skickas i godkänt vadderat kuvert alternativt kartong.

Jag har beställt produkter under en kampanjperiod, kan jag göra en retur?

Ja. Du kan fortfarande göra en retur. Notera att hanteringen av ärenden kan ta något längre tid vid större kampanjer då fler kunder hör av sig samtidigt. Vi hör av oss i turordning så fort vi kan!

Maila oss för hjälp på hello@underyourskin.se

Beställning

Vart är min orderbekräftelse?

Har du lagt in din mailadress vid köpet får du orderbekräftelse via mail. Annars skickar vi den via SMS.

Kan jag tillföra rabattkoden i efterhand om jag glömde göra det vid köpet?

Tyvärr kan vi inte lägga till en rabattkod i efterhand på en redan lagd order. Vi förstår att detta kan vara lite frustrerande, men vi rekommenderar att du använder din rabattkod vid ditt nästa köp.

Kan jag ändra min beställning efter att den har genomförts?

Nej tyvärr kan vi inte justera din order i efterhand.

Min leveransadress var fel, kan jag ändra den?

Om du har valt leverans med PostNord, kontrollera att ditt postnummer är korrekt. PostNord levererar till det utlämningsställe som ligger närmast ditt postnummer, så gatuadressen är inte avgörande. Om postnumret är felaktigt, kontakta oss via kontaktformuläret eller mejla oss på hello@underyourskin.se, så hjälper vi dig att lösa det!

Om du har valt en annan fraktmetod, vänligen kontakta oss för hjälp.

Kan jag köpa produkterna i butik?

Inte för tillfället.

Can I add the discount code afterwards if I forgot to do it at the time of purchase?

Unfortunately, it is not possible to have the discount applied afterwards.

Våra produkter

Är alla produkter ekologiska?

Ja! Alla våra produkter är ekologiska.

Jag har känslig hud, vilka produkter kan jag inte använda?

De ingredienser vi använder i våra produkter är mycket milda, men se till att läsa ingredienslistan för att säkerställa att du inte är allergisk mot något.

Innehåller någon produkt gluten?

Alla våra produkter är glutenfria men dessa innehåller havreextrakt: Ansiktskräm, Ansiktsserum, Hair Growth kit (schampo, balsam & serum), Deodorant, Hårinpackning, Kroppslotion (innehåller veteprotein).

Innehåller någon produkt hormonstörande ämnen?

Inga hormonstörande ämnen någonsin finns i våra produkter. Vi har uteslutit över 500 kemikalier som vi anser vara tveksamma samt jobbar tillsammans med en kemist som är specialiserad på eko och naturlig hudvård.

Vad betyder naturliga produkter?

Det betyder att våra produkter är tillverkade med helt naturliga ingredienser, fria från kemikalier och onödiga ämnen

Kan jag använda era produkter vid graviditet och/eller amning?

Ja, du kan absolut använda produkterna både under graviditet och amning.

Har ni provflaskor eller refill?

Nej, men håll ögonen öppna och följ oss gärna på vårt nyhetsbrev för uppdateringar om nyheter.

Kan jag använda produkterna om jag har hårförlängning?

Ja, det går bra att använda våra olika hårkit med hårförlängning.

Är hår-kiten färgbevarande?

Ja, de innehåller quinoaextrakt som skyddar och stärker håret, verkar även färgbevarande.

Har ni något vanligt schampo eller balsam?

Ja, våra produkter innehåller quinoaextrakt som skyddar och stärker håret, samtidigt som det hjälper till att bevara färgen och ge extra glans. VåraClean/Organic Detox Schampo & Balsamfungerar ofta som en omställning för ditt hår och en detox från syntetiska produkter. De kan dock användas kontinuerligt och långsiktigt som vanliga schampo och balsam, vilket gör dem idealiska för en hälsosam och naturlig hårvårdsrutin.

Hair Growth Kit

Finns det forskning på Hair Growth Kit?

Vytrus Biotech genomförde den kliniska studien på Capilia Longa och dess effekt. Vi har naturligtvis testat vår formula under lång tid tillsammans med några av Sveriges främsta kemister. Alla våra produkter genomgår noggranna tester och analyser för att säkerställa att de är både säkra och effektiva.

Du kan läsa mer om Capilia Longa här.

Hur ofta behöver jag använda produkterna?

Vi rekommenderar att du använder serumet dagligen, antingen som en del av din morgonrutin eller i din kvällsrutin. Du ska inte skölja ur det, utan låta hårserumet verka i håret.

Vi rekommenderar sedan att du använder schampo + balsam som vanligt, när du känner behov av att tvätta håret (vanligtvis mellan 1–3 gånger per vecka).

Kan jag kombinera Hair Growth serum med Detox schampo och balsam?

Ja, du kan absolut kombinera vårt Density / Hair Growth Kit Serum med våra andra kit, beroende på dina behov. Här är några alternativ:

  1. För snabbast möjliga resultat rekommenderar vi att använda hela  Density / Hair Growth Kit  Genom att kombinera schampo, balsam och serum får du en komplett behandling som ger bäst och snabbast resultat, då produkterna är framtagna för att arbeta tillsammans och maximera effekten.
  2. Om du gillar Clean/Organic Detox-kitet, kan du fortsätta med det och lägga till Density/Hair Growth Serumet, applicerat en gång om dagen där du vill boosta hårväxten. Eftersom du inte använder hela Density/Hair Growth-kitet kan resultaten ta längre tid.
  3. Du kan också kombinera Soothing/Sensitive-serien med Hair Growth Serumet, men resultaten kan ta längre tid jämfört med att använda hela Denseity/Hair Growth Kit

Hur snabbt minskar håravfall?

I takt att du tappar mindre hår kommer du efter några månader (3-5) se att du börjar få mer volym i håret. I externa studier upplever 95% att håret känns friskare och starkare än tidigare. Men det beror så klart också på hur mycket hår du hade innan du började använda produkterna. Om du hade väldigt tunt hår kan det dröja lite innan du börjar få synliga resultat.

Hur snabbt märker jag att jag får mer volym i håret?

I takt att du tappar mindre hår kommer du efter några månader (3-5) se att du börjar få mer volym i håret. I externa studier upplever 95% att håret känns friskare och starkare än tidigare. Men det beror så klart också på hur mycket hår du hade innan du började använda produkterna. Om du hade väldigt tunt hår kan det dröja lite innan du börjar få synliga resultat.

Hur snabbt märker jag att jag får nya hårstrån?

Det tar lång tid för ett hårstrå att växa ut men efter 150 dagar kommer du märka av att nya hårstrån i hårbotten bildas. Efter det växer ditt hår normalt i snitt 1.15-1.45cm/månad som vanligt. Om du inte har sett märkbar skillnad efter 150 dagar så har vi en Pengar-Tillbaka garanti som vi refererar till. Du får självklart fortsätta använda produkterna och prova längre än 150 dagar, speciellt om du märker att du minskar håravfall och börjar få mer volym i håret.

Fortsätter håret att växa efter att jag slutat använda produkterna?

Bibehållen effekt håller sig kvar. Det är inte så att håret faller av direkt när man slutar, utan det fungerar som hårets "vanliga" cykel. Däremot måste man komplettera med serumet 1-2 ggr/vecka efter de första 150 dagarna för att bibehålla resultatet.

Hur länge räcker Hair Growth kitet?

Beroende på hur tjockt hår du har så kan det variera. Schampot & balsamet ska räcka i ungefär 50-90 dagar och serumet räcker till cirka 35 applikationer (ca 35 dagar).

Fungerar serumet för att odla skägg eller hår på andra ställen än huvudet?

Ja, du kan applicera serumet även i skägg eller på andra ställen där du vill ha en ökad hårtillväxt.

Vad är det för doft på produkterna?

Doften på Schampo & Balsam är Cucumber och mint. Men serumet är doftfritt!

Hjälper produkterna om jag har alopecia?

Vi har inte testat kitet mot alopecia men även om du inte haft hår på ett område så kommer vårt Hair Growth kit att stimulera hårsäckarna som finns där och skapa möjligheter för dem att utveckla hår som tidigare inte fanns. Det är hårsäckar som är vilande i huden som får en boost och sen växer det hår.

Finns det någon garanti för Hair Growth Kitet?

Vi erbjuder tyvärr ingen garanti för Hair Growth Kitet, eftersom hårväxt är en individuell process som påverkas av faktorer som hårsäckarnas tillstånd och externa påverkningar som stress. Vi lutar oss dock på vetenskapliga studier som visar positiva resultat där 95 % av användarna upplevde att håret kändes starkare och friskare med regelbunden användning. Vi rekommenderar att du följer instruktionerna noggrant och ger produkterna tid att verka för bästa möjliga resultat.

Detox Hair Kit

Ska jag börja med Clean/Detox eller Density/Hair Growth kit om jag har problem med både fett hår, kliande hårbotten och håravfall?

Vi rekommenderar dig att börja med vårt Clean/Detox kit för att först "detoxa" hårbotten, och sedan kan du gå över till Density/Hair Growth produkterna. Våra olika kit har två olika syften, bäst resultat får du om du använder ett kit i taget.

Fungerar Clean/Detox Schampo & Balsam för torr och kliande hårbotten?

Clean/Detox-serien kan hjälpa till att lindra besvär som torr, kliande och känslig hårbotten. Produkterna innehåller inga SLS, SLES eller andra uttorkande ämnen, vilket gör dem skonsamma och vårdande för hårbotten. 

Fungerar Clean/Detox Schampo & Balsam för fett hår?

Clean/Detox-serien hjälper till att balansera upp en fet hårbotten och kan hjälpa dig att återställa serum produktionen. Produkterna är fria från SLS, SLES och andra uttorkande ingredienser, vilket gör dem skonsamma samtidigt som de kan bidra till en mer balanserad hårbotten.

Kan barn använda produkterna?

Om det inte är småbarn som är känsliga för doft går det absolut bra! Annars rekommenderar vi vårt Organic Baby Kit.

Hur ofta kan jag använda produkterna?

Du kan använda produkterna så ofta som du behöver i början. Målet är att du ska kunna gå längre mellan tvättarna.

Hur länge behöver jag använda kitet innan jag ser resultat?

Det tar upp till 6 veckor för håret och hårbotten att helt vänja sig vid denna nya hälsosamma vana. Exakt hur lång tid det tar beror mycket på vilket tillstånd ditt hår och din hårbotten var i när du började använda produkterna.

Kan jag använda torrschampo eller förstör det detoxprocessen?

Tyvärr förstörs detoxprocessen om torrschampot innehåller SLS/SLES eller andra kemikalier som kan verka uttorkande för hårbotten. De flesta torrschampon innehåller tveksamma kemikalier, men produkter som är så naturliga som möjligt fungerar bra.

Vårt tips är istället att föna håret efter tvätt. På så sätt skapar du mer volym och lyfter håret från hårbotten, vilket gör att det inte blir fett lika snabbt som vanligt.

Kan jag använda stylingprodukter?

Du ska kunna använda vanliga stylingprodukter med vårt schampo – det enda är att detox-processen kan ta lite längre tid då man använder stylingprodukter just i hårbotten/nära hårbotten.

Mitt hår blev ännu fetare. Är det normalt?

Ja, det är helt normalt! Om du tidigare har använt produkter med SLS och SLES som är väldigt uttorkande så kan det vara så att din hårbotten är uttorkad och har börjat överproducera talg som kompensation för detta - det är därför du upplever att håret blir smutsigt/fett kort tid efter tvätt. Det kan ta flera veckor för håret att helt vänja sig vid din nya hälsosamma vana.

Jag har fått klåda. Är det normalt?

Ja, det är helt normalt! Det tar vanligtvis 2-6 veckor för ditt hår och din hårbotten att anpassa sig till denna nya hälsosamma rutin. Var tålmodig, även om håret känns fetare eller om det kliar mer i början, eftersom hårbotten håller på att återställa sina hårsäckar och porer, som arbetar för fullt för att hitta sin balans igen.

En annan faktor kan vara hård gnuggning mot hårbotten vid tvätt. Vi rekommenderar att tvätta håret 1-2 gånger i veckan för att lugna talgproduktionen. Många tenderar att applicera mycket schampo och gnugga hårt för att lösa upp fett och ta bort orenheter. Detta kan dock skada hårbotten, leda till torrhet och orsaka irritation och klåda. Försök istället att massera in schampot försiktigt, skölja noggrant och undvika att lämna kvar produktrester för bästa resultat.

Finns det en garanti för resultaten av Detox-kitet?

Nej, vi erbjuder ingen garanti för resultaten av Detox-kitet, eftersom effekten kan variera beroende på individuella faktorer som hårbottens tillstånd och tidigare produktanvändning. Däremot är kitet framtaget med vetenskapligt beprövade ingredienser för att rengöra och balansera hårbotten på ett skonsamt sätt.

Detox Face Kit

Vad betyder det när en produkt är märkt som en "detox"?

När du går över från att använda syntetiska produkter som kan innehålla exempelvis parfym, silikoner, mineraloljor och andra kemikalier, innebär en detox att du rengör huden från orenheter och rester som har byggts upp av dessa produkter.

Serumet innehåller bland annat stamcellsextrakt från tistel – en ört som länge har varit känd inom traditionell medicin för sina avgiftande egenskaper.

Vad är skillnaden mellan Serum och Kräm?

Serumet använder du innan krämen, det är en produkt som är tunnare i konsistensen och även kraftfullare - innehållandes stamcells extrakt från tistel som är rikt på antioxidanter bidrar denna produkt till att behålla hudens ungdom utan tveksamma kemikalier. Dessutom jämnar den ut hudtonen och återfuktar. Krämen är ännu mer återfuktande och har fler återfuktande oljor i sig - så som solrosolja och mandelolja.

För vem passar produkterna?

Dessa produkter passar verkligen alla hudtyper! Känslig, mogen, torr, yttorr och även fet hy. Det är två riktiga fuktbomber som inte täpper till porerna, milda och skonsamma för alla.

När applicerar jag dessa i min rutin?

Efter rengöring, applicera 1-2 pumpar med Face Serum över hela ansiktet och låt sjunka in. När serumet har absorberats applicerar du 1-2 pumpar av Face Cream i hela ansiktet - voila! Färdig.

Vad rekommenderar ni för rengöring?

En oljebaserad rengöring skulle funka bra! Om du inte har smink på dig räcker det med vatten.

Kan jag använda Face Cream och Serum även fast jag har känslig hud?

Ja, dessa produkter är speciellt utformade för dig med känslig hud, innehållandes bland annat svenskt havre extrakt som lugnar och skyddar huden. Dessutom innehåller serumet stamcells extrakt från tistel som ger en extra boost med antioxidanter.

Kan jag kombinera Face Cream och Serum och Ansiktsoljan i eran serie?

Ja, om du har torr hud kan du med fördel applicera 2-3 droppar av Ansiktsoljan i 24h Cream, blanda i handen och sedan applicera för extra fukt. Du kan också använda oljan som sista steg i rutinen - ovanpå krämen.

Övriga frågor

Hur avregistrerar man sig från nyhetsbrevet?

Längst ner i nyhetsbrevet finner du Unsubscribe. Du klickar på denna för att sedan gå vidare, kontrollera din mail och avregistrera dig.

Hur avregistrerar man sig från SMS?

För att avregistrera skickar du ett SMS med ordet: UYSSTOP till 71550. I det SMS som du får av oss står även instruktionerna så att det ska vara enkelt för dig.